Home Reizen Seattle
Seattle PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Miranda
zaterdag, 25 juli 2009 20:49
InktvisZo na 2 slechte nachten, hebben we vannacht eindelijk weer goed geslapen! Half 8 ging de wekker, lekker op het gemakje wakker worden, laptop aan, douchen en toen gingen we richting downtown Seattle. We hadden eerst het plan om nog een National Park hier ten westen van Seattle te gaan bezoeken, maar de reis er naar toe zou al behoorlijk lang zijn, dat we besloten om maar eens gewoon de stad goed te bekijken. Nou dat was geen verkeerde keus. Seattle is een leuke stad om wat van te zien. Als eerste zijn we richting Pike Place Market gereden. Daar hebben we een plek voor de auto gezocht, ook hier zijn de parkeerprijzen niet mis, maar goed. We moesten nog ontbijten, dus dan maar eerst naar de Starbucks: Erwin een bak koffie met een rozijnenbol en ik een thee met een croissant. Aan de overkant konden we de markt al zien, waar we na ons bakkie drinken door heen zijn gelopen. De markt was grotendeels overdekt met veel verschillende kramen: veel fruit, bloemen, vis, handgemaakt spul, shirts enz. Bij één van de viskramen was het echt een spektakel. Er stond een grote groep mensen omheen en wij wilden wel zien wat daar gebeurde. Als eerst zagen we echt een mega grote inktvis in het ijs liggen, maar toen we nog even goed bleven kijken, zagen we dat er telkens een vis van de ene kant naar de andere kant overgegooid werd. Hoe groter de vis, hoe harder de mensen begonnen te joelen, heel maf. HoneymoonNadat we daar 2 uur hadden rondgelopen, gingen we weer richting auto en vond Erwin nog een park vlakbij het centrum. Daarvandaan kon je naar het strand lopen…..we moesten eerst een heel stuk door een dicht begroeid bos over een smal paadje. Uiteindelijk kwamen we aan op het strand waar het niet druk was, ja wat wil je als je zo’n eind door een bos moet ploeteren. Al met al hebben we daar ook zo’n 2 uur gelopen.
Omdat de dag nog niet voorbij was, zijn we naar Space Needle gereden. Hiervandaan kon je een tocht maken op een busboot, deze hadden we eerder die dag al in de stad zien rondrijden. Maar dikke vette pech, deze waren voor vandaag al helemaal volgeboekt. Toen zijn we de straat maar overgestoken, daar was ook genoeg te zien, een soort euromast met een heel park erbij. Wij zijn daarvandaan met de monorail naar een ander stuk van de stad gereden. Je kwam uit in een heel groot winkelcomplex. Daar hebben we een poosje rondgelopen en buiten kwamen we erachter dat er een of ander zomerfestival hier gaande was. Het was ook al erg druk overal op straat, ook veel politie en standjes met van alles. Na een enorm vol bord spaghetti zijn we weer terug gereden met de monorail naar het plek waar onze auto vlak bij stond. Nu was onze dag wel zo goed als voorbij…..en hebben wij geen voeten meer over.