Home Reizen Reis naar Portland Newberg via Mount Rainier National Park
Reis naar Portland Newberg via Mount Rainier National Park PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Erwin
zondag, 26 juli 2009 20:00
Silver fallsVanmorgen kregen we geen ontbijt, dit zat niet bij het hotel in. We besloten daarom voor de verandering maar even langs de Starbucks te rijden voor croissantjes, koffie en thee. Om 9 uur reden wij de snelweg op. Omdat de reis over de snelweg wel een beetje saai is, besloten we om een omleiding te doen langs het Mount Rainier National Park. Dit perk ligt ten oosten van de snelweg, ergens halverwege tussen Seattle en Portland. Gelukkig had dit park wel verhard wegen. Het water was aan het begin niet zo mooi blauw, maar wat modderachtig. Op een gegeven moment kwamen we op een punt dat het bruine modderachtige water zich met groen water mengde. Niet ver daar vandaan hebben we een stop gemaakt en zijn we een stukje gaan wandelen. We moesten flink naar beneden klauteren en kwamen bij een hele mooie waterval terecht. Dat we naar beneden moesten klauteren, betekende natuurlijk ook dat we terug weer flink omhoog moesten klimmen, maar het was niet zo’n heel eind. Omdat een deel van de wegen in dit park niet toegankelijk waren, hebben we het park via het zuiden weer verlaten. Deze wegen waren verderop nog bedekt met ijs/sneeuw.
Eenmaal uit het park moesten we onze maag weer eens voorzien van wat te eten en een sanitaire stop kon ook geen kwaad. Daarna zijn we in 1 ruk door gereden naar ons hotel in Portland Newberg. We hebben zojuist besloten dat we nu echt heel vroeg naar bed gaan, 20:00 uur, omdat we morgen niet in 1 stuk naar Crescent City rijden, maar een omweg via het Crater Lake National Park. In het boekje vond Miranda dit park, en het lijkt ons weer een leuke omweg om bij onze overnachtingsplek te komen. Deze reis gaat wel ruim 8 uur duren, en dan moeten we onderweg ook nog stops maken!!!