Home Reizen Reisdag van Portland Newberg naar Crescent City via Crater Lake National Park
Reisdag van Portland Newberg naar Crescent City via Crater Lake National Park PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Miranda
maandag, 27 juli 2009 22:09
Crater LakeVanmorgen ging al vroeg de wekker, om half 7 stonden wij naast het bed. Even snel douchen, lekker ontbijten in het hotel en toen waren we klaar om te vertrekken. Even voor 8 uur reden we weg uit Portland Newberg, eerst een stukje binnendoor langs allerlei boerenbedrijven. Er stonden verschillende gewassen op het land, van graan tot druiven en van appels tot koeien. Leuk om te zien dat er zoveel verschillende dingen naast elkaar geproduceerd worden. Toen hebben we een klein stukje interstate genomen, waar we na een aantal mijl gelukkig weer vanaf mochten. Binnendoor rijden is zoveel mooier! En dit stukje interstate had ook voor het eerst een beroerd stuk asfalt. Het begon al snel weer bergachtig te worden, maar het zag er niet zo rotsig uit als dat we eerder gezien hadden. Nu zag je veel gras op de bergen en heel veel bomen met hier een daar wat sneeuw. Om 12 uur kwamen we dan aan bij de poort van het Crater Lake National Park, 10 dollar armer en wij konden er met onze auto door heen touren. We zijn via westkant langs het meer gereden en op verschillende plekken gestopt om met onze paparazzi-toestellen wat kiekjes te maken. Het water bij het meer was echt extreem mooi donkerblauw, wat komt door de enorme diepte van het meer. Het meer is ontstaan door een vulkaan, het binnenste van de vulkaan is ingestort en heeft een gat achter gelaten van wel 593 meter!!! Na 2 uur door dit park gereden en foto’s gemaakt te hebben, zijn we het park via het zuidwesten weer verlaten. We hadden nu nog zo’n 4 uur rijden voor de boeg, best de moeite, maar met het grootste deel de binnendoor route was het wel zeker weer de moeite waard. Wat een hoop verschillende kleuren groen kun je hier zien, heel anders dan dat we tot nu toe gezien hebben, maar zeker ook heel erg mooi! Uiteindelijk hadden we een soort grenspost tussen de staten Oregon en Californië, waar ze ons vroegen of we ‘cherries’ of andere agrarische producten bij ons hadden. Erwin had nog een half zakje kersen……en met tranen in zijn ogen moest hij die inleveren. De rotzakken, haha. Toen zijn we maar snel doorgereden richting Crescent City. Het laatste stukje van de route bracht ons alvast een klein stukje door Redwood National Park, waar we vol verbazing de ene na de andere grote boom tegen kwamen. Nee niet zomaar een grote boom, echt enorm! Foto’s zullen zeker gaan volgen, wij leken met onze auto en de andere auto’s en vrachtwagens die we tegenkwamen wel van playmobile.
Eenmaal in Crescent City was het echt koud vergeleken met waar we vandaan kwamen. Toen we vanmorgen weg gingen uit Portland werd daar nog een hittealarm afgegeven. Nog geen 60 mijl voor Crescent City was het nog 110 graden in Fahrenheit, is  44 graden. En in Crescent City hebben we maar snel een lange broek en een vest opgezocht, want daar is het nog maar 57 graden in Fahrenheit, is maar 14 graden. Gewoon even in zo’n klein stukje een verschil van 30 graden!!!!!