Home Reizen Redwood National Park en de reis naar Fort Bragg
Redwood National Park en de reis naar Fort Bragg PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Miranda
woensdag, 29 juli 2009 20:57
door boomRond 7 uur vanmorgen ging de wekker, wat een tijden heh zo in de vakantie! Eerst zijn we lekker wezen ontbijten en daarna hebben we nog even heerlijk een douche genomen. Rond half 9 vertrokken we richting het National Park. We zijn eerst langs de kust naar Prairie Creek Visitor Center gereden om daar ons toegangsbewijs voor de Tall Tree Acces Road te bemachtigen. De vrouw in het visitor center had een heel verhaal over de tocht die wij wilden gaan maken. Op het toegangsbewijs stond nu een toegangscode van de poort voor de weg waar we overheen moesten. Daar aangekomen moesten we dus zelf deze code op één of ander vaag hangslot draaien en konden wij het hek open doen. Daarna moest hij ook weer dicht en moest de cijfercombinatie weer veranderd worden. Heel maf was dat. Het weggetje bracht ons al slingerend nog verder naar boven waar we uiteindelijk bij een parkeerplaats aankwamen. De fototas ging mee en een rugzak met voldoende drinken en wat te eten. Boven aan het pad konden we nog een trailguide meenemen voor onderweg. De wandelroute die wij wilden gaan maken was 4 mijl, 6,4 km. Het eerste stuk, 1,5 mijl was behoorlijk stijl naar beneden, dit ging vrij makkelijk. Je moest je af en toe even goed schrap zetten, maar verder gingen we zonder al te veel moeite naar beneden. Daar aangekomen konden we nog een rondje lopen van 1 mijl, dit was gewoon vlak een zeer goed te doen. We hebben heerlijk kunnen genieten van de enorme bomen die daar stonden. En uiteindelijk kwamen we bijna bij het eind van ons rondje bij de allergrootste boom terecht van wel 320 feet hoog!!! Dat is 97,5 meter hoog!!!! Daar sta je dan met je 1,60m of 1,80m, dan voel je je echt net van lego! Langs de wandelroute stonden overal genummerde paaltjes met in onze trailguide een beschrijving van wat we op dat moment konden zien. Leuk om te weten! Na ons zeer gemakkelijke rondje van 1 mijl, kon onze tocht van 1,5 mijl terug omhoog gaan beginnen. Vol goede moed stapten we samen omhoog, dit ging best aardig, maar werd op den duur toch steeds zwaarder. Mijn hoofd werd al roder en roder en het was ook even zoeken naar genoeg adem, maar met wat korte stops onderweg hebben we het toch gehaald…..je had niet mijn hartslag moeten meten….
Toen was het inmiddels half 3 en hadden we nog een reis naar Fort Bragg van zo’n 4 uur tegoed. Deze reis ging heel lekker, we zijn weer door een heel stuk mooi natuur gereden. En zelfs dwars door een boom…..zonder deuken in de auto, haha. Het laatste uurtje was even wat minder, de weg had enorm veel bochten zeer dicht op elkaar….en ja daar kan ik niet zo heel goed tegen. Het was dat ik niet kan kotsen, maar anders had ik dit zeker gedaan. M’n hoofd wist niet zo goed wat ie met al dat gedraai aan moest. Rond 7 uur kwamen we aan bij het hotel en zijn we snel een plekje gaan zoeken om te kunnen eten. Nu zijn we allebei behoorlijk uitgeteld en zetten we de computer uit. Morgen weer een dag!