Home Reizen
Reizen
Reisdag naar Kamloops PDF Afdrukken E-mail
dinsdag, 21 juli 2009 20:58
Privé zwembadVandaag een keer geen uitgebreid verhaal, want er is niet zoveel te vertellen over deze dag. We zijn vanmorgen eerst even goed wezen ontbijten in het hotel, dat mocht ook wel voor dat geld, haha. Vervolgens zijn we in de auto gestapt en richting Kamloops gaan rijden. Onderweg hebben we natuurlijk weer genoten van de prachtige uitzichten en hier en daar een hert. We gingen nog een uurtje terug in de tijd en om half 3 waren we dan bij het hotel. Tot onze grote verbazing zagen we daar een zwembad bij. Daar hebben we met zijn tweeën even goed gebruik van gemaakt, hebben we onze zwemkleding toch niet voor niets meegenomen. De tegels rond het zwembad waren echt heeel heet. Als we wat water over de rand spatten, hoorden je het gewoon sissen. We gooiden nog even een grotere plons op de tegels en daar zag je het gewoon bubbelen, net als je water aan het koken bent. Kun je nagaan! In de zon was het ook niet uit te houden, het was hier 40 graden vanmiddag, maar in de schaduw konden we het nog wel uithouden met een tijdschrift en een boek. Ook wel eens lekker zo’n luierdagje!
Net hebben we vast in het boekje van Canada en op internet bekeken wat we in Vancouver graag willen zien. Morgen rijden we daar naar toe, en hebben we niet zoveel tijd meer om dingen te bekijken, maar de volgende dag hebben we heel de dag om in Vancouver rond te lopen. Weer eens wat anders dan een national park!

National Parks Banff and Jasper PDF Afdrukken E-mail
maandag, 20 juli 2009 19:50
Vanmorgen weer om 7 eruit en deze keer helaas geen ontbijt bij ons huisje. Maar niks aan de hand, we zijn gewoon even naar een Starbucks gereden. Daar een heerlijk bakkie thee/koffie en een broodje en we konden er weer tegen aan. Vanaf de Starbucks zijn we richting Banff gereden over de Highway, daar zijn we van de snelweg af gegaan en we via een binnendoor weggetje naar Lake Louise gereden. Volgens het boekje zouden we op dit stukje weg een grote kans hebben om wat wild tegen te komen, maar we hebben vrij weinig gezien. Maar niet getreurd, want het uitzicht was grandioos. Wat een mooie bergen, met soms sneeuw op de toppen, hele groene bomen en nog veel mooier blauw water….kleurstof? Bij Johnston Canyon hebben we een stop gemaakt. Daar konden we een wandeling maken naar de watervallen. We hadden de keuze uit 2 wandelingen: de ene was 1,2 km en ging naar de lower falls, de andere was bijna 3 km en ging naar de upper falls. Het eerste stukje was voor beide wandelingen gelijk, dus zijn we eerst bij de lower falls gaan kijken. Dit was echt een gave wandeltocht, onderweg weer talloze eekhoorns gezien, zelfs een stel die rustig gingen poseren voor je. Heel mooi om te zien dat een aantal meters onder je het water als een razende de berg afstroomde. Bij het eindpunt van de lower falls hadden we een prachtig uitzicht op de waterval die daar naar beneden kwam storten, echt storten, je kon de spetters voelen! Maar we hadden nog niet genoeg gehad, dus besloten wij om het trappetje omhoog te nemen en door te wandelen naar de upper falls. De afstand tussen ons en het water werd alleen maar groter en indrukwekkender, daar wil je niet naar beneden vallen! Eenmaal boven hadden we het uitzicht op 2 watervallen die naar beneden kwamen kletteren. Echt prachtig! Uiteindelijk kwamen we na zo’n 2 uur weer beneden aan en hebben we daar eerst wat gedronken en een flinke sandwich naar binnen gewerkt. Toen reden we door richting Lake Louise en onderweg hebben we nog wat mooie stops gemaakt. Vlak na Lake Louise hebben we een stop gemaakt een stukje onder een gletsjer. Je kon via een paadje omhoog klimmen. Onderaan stond een bord met een melding dat dit niet voor mensen met hart- en ademhalingsklachten bedoeld was, maar dat hebben we gewoon genegeerd. Het kostte inderdaad wel even wat moeite, de lucht was echt heel ijl, maar eenmaal boven stonden we dus mooi onderaan de gletsjer. Langs het paadje omhoog stonden op verschillende plekken bordjes met een jaartal, wat aangaf dat de gletsjer toen tot daar kwam. Hij is echt al heel ver weggesmolten! Naar beneden ging trouwens een stuk makkelijker.Beer
Toen door richting Jasper, waar we op een gegeven moment nog de keuze hadden om de Highway te nemen of weer zo’n binnendoor weggetje. Wij besloten gewoon de Highway uit te rijden en met succes! Erwin zag opeens vanuit het niets een zwarte beer langs de kant van de weg wat snuffelen en eten. Helaas reed hij er op een iets te snel tempo voorbij, maar wij zouden wij niet zijn als we niet even gingen keren. En ja hoor hij stond er nog, lekker te eten en zo konden wij mooi even een plaatje schieten. Later nog een beer gezien, maar die zat te ver in de struiken, dus daar zijn we niet meer voor gestopt. Nog een stukje verder, stak Bambi met z’n moeder opeens de weg over en verdwenen samen in de struiken. Weer genoeg dieren gezien dus tijdens deze hele mooi dag in de National Parks.

Reisdag naar Banff National park PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Erwin
zondag, 19 juli 2009 19:08
Picknicken in BanffNadat de wekker om 7 uur ging vanmorgen hebben we rustig aan even gedoucht en ontbeten. Half 9 gingen we op pad naar Banff. Na een uurtje of anderhalf kwamen we aan bij de zo goed als verlaten grenspost tussen de VS en Canada. Daar mochten we na een paar korte vragen en een stempel gewoon door rijden. Het landschap om ons heen werd wat meer bergachtig, het begin van de Canadese Rockies. Bij één van de weinige stopplekken aan de snelweg zijn we nog een sanitaire stop wezen houden en een broodje wezen eten, om daarna onze weg weer te vervolgen. Langs de snelwegen waren regelmatig zeldzaam mooie uitzichten te zien van strak blauwe lucht met hier en daar een wit wolkje daaronder de ruwe stenen van de bergen gevolgd door een groene rand bomen en een eveneens strak blauwe rivier. Eigenlijk te mooi om in één zin te noemen. Bij de ingang van het National Park in het dorpje Radium hoefden we vandaag nog niet te betalen. WijDe entree kaart is voor één dag geldig, maar als je zoals wij in een dorp aan een andere kant van het park overnacht, dan mocht je er gewoon doorheen rijden. De wegen in het park zijn zeer netjes aangelegd. Het is zonde dat er ondanks de maximum snelheid van 90km per uur zo overheen gescheurd wordt door wat leek op de locale bevolking. In Banff zelf zijn we nog even gestopt. Hier hebben we één of andere tuin bekeken om de middag toch nog wat vulling te geven. Onze overnachting hebben we nu in een luxe Lodge. Deze is ruim genoeg om een heel gezin in kwijt te kunnen en heeft onder andere  een woonkamer/keuken/eetkamer, twee slaapkamers een ruime douche en een kachel. Het internet tappen we af van de buren.

Glacier National Park PDF Afdrukken E-mail
zaterdag, 18 juli 2009 19:23
BerggeitVanmorgen zijn we rond kwart voor 7 weggereden uit Butte, na een heerlijk ontbijt. Jaaaaa ik had voor het eerst hier in Amerika pindakaas bij het ontbijt. Het was een flink eindje tuffen, maar zo heerlijk rustig hier op de weg. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt voor wat koffie of een plaspauze, en nee ik was niet de zeikerd, maar Erwin was de zeikerd. Rond 1 uur kwamen we aan bij de oostingang van Glacier. We mochten wonderbaarlijk gratis naar binnen, normaal moet je toch 25 dollar betalen. Omdat je normaal gesproken bij het betalen een plattegrond krijgt, zijn we nu maar even bij het visitor center een plattegrond gaan vragen. Vervolgens zijn we naar de eerst volgende eetplek gereden, want we begonnen zo onderhand wel te rammelen. Daar een sandwich op z’n Amerikaans gegeten: 3 dubbel beleg!!!! Vervolgens zijn we onze tocht door het park gaan volgen. Ook nu weer verbazingwekkend mooi! Veel groen, mooie blauwe meren, hoge bergen…..sneeuw op de bergen, prachtig uitzicht. Boven op de berg waren we even gestopt om wat foto’s te maken en toen we een ons rondje terug richting de auto aan het lopen waren, zagen we allemaal eekhoorns. Hier waren we zo druk mee bezig dat het niet tot ons door drong dat er tussen de struiken iets wit pluizigs stond te grazen….een berggeit. Even verder kijken, kwamen we tot de ontdekking dat hij niet alleen was. Rond kwart over 5 reden we het park weer uit en kwamen we om kwart voor 6 aan bij het hotel. Hier hadden we na het inchecken even een minder prettige binnenkomer: er stonden nog 2 opklapbedden op de kamer en het beddengoed was ook niet verschoond. Gelukkig werd dit na melding wel allemaal snel in orde gemaakt. We hebben het na vandaag wel aardig gehad en gaan er weer op tijd in om morgen weer verder te reizen. Deze keer naar Banff National Park.