Home Reizen
Reizen
Van Yellowstone naar Butte PDF Afdrukken E-mail
vrijdag, 17 juli 2009 19:43

We hadden niet zoveel haast vanmorgen, we waren nog moe van de enorm gave dag van gister. Bovendien zou in Butte, onze nieuwe tussenstop, niet zoveel te zien zijn. We hebben dus lekker rustig aan gedaan, op het gemak ontbeten en even voor 10 uur hebben we uitgecheckt. Het was een kleine 3 uur rijden, die Erwin in 1 ruk heeft gedaan. In Butte zijn we eerst een Starbucks op gaan zoeken, want Erwin had ondertussen wel koffie nodig. Daarna zijn we in gaan checken, iets aan de vroege kant, maar dat gaf niet. In het hotel hebben we even gebruik gemaakt van het internet om de sociale contacten te onderhouden en toen het in Nederland ongeveer wel bedtijd was, zijn wij nog even door Butte heen gereden. Daar vonden we nog zo’n mega supermarkt, waar Erwin een nieuwe zonnebril heeft gescoord. Bij de KFC hebben we onze avondmaaltijd naar binnen gewerkt en nu zitten we dan in het hotel. We hebben net bekeken hoe lang het de komende dag autorijden wordt en hebben besloten om nu behoorlijk vroeg naar bed te gaan, zodat we morgen om half 6 op kunnen staan. We hebben namelijk zo’n 6 uur rijden voor de boeg en willen ook nog het Glacier National Park zien. Dan hebben we in ieder geval een middag om daar door te brengen.

Laatst aangepast op zaterdag, 18 juli 2009 01:44

Yellowstone National Park PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Erwin
donderdag, 16 juli 2009 20:00

Bij onze overnachting zat een gratis ontbijtje waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. De toast met jam en de koffie gingen er wel in. Om zo veel mogelijk te zien van het park zijn we al redelijk vroeg vertrokken. Eerst nog even langs een benzinepomp om te tanken en de ramen schoon te maken en toen richting Mammoth Hot Springs. Deze plaats heeft deze naam omdat er heet water vanuit de grond omhoog komt. Het spuit niet zoals een geiser heel hoog maar komt gewoon langzaam langs de berg naar beneden gekibbeld. Hierdoor ontstaan terrassen van kalkafzetting. Een heel mooi gezicht.
Toen zijn we heel wat mijlen richting het zuiden van het park gereden. Onderweg zijn we regelmatig gestopt, zoals bij Roosevelts Lodge om wat te eten en te genieten van de omgeving. Bij de oprit van de lodge stond een kudde bisons ons op te wachten. Naast de bisons hebben we tijdens de dag ook nog een hele berg met eekhoorns, een coyote, herten en een grizzly beer gezien. De beer was aan het luieren onderaan een auto stop plaats. Er was al snel een hele meute mensen op de stopplaats om foto’s te nemen van het dier. Je moest op een paaltje gaan staan om het te kunnen zien.
Boven op één van de bergen lag gewoon nog sneeuw. Daar moesten we natuurlijk even op de foto. Onze volgende stop was de geiser Old Faithfull. Dit is één van de grootste geisers van het park. We hadden de mazzel dat we niet lang hoefden te wachten tot hij een enorme hoeveelheid water omhoog ging spuiten. Normaal doet hij dit ongeveer om de anderhalf uur. Toen was het al na vijven en zijn we in één ruk doorgereden naar ons hotel.

Laatst aangepast op vrijdag, 17 juli 2009 20:04

Reis naar Yellowstone National Park PDF Afdrukken E-mail
woensdag, 15 juli 2009 20:00
BisonVanmorgen zijn we eerst wezen ontbijten bij de Starbucks waar we om half 10 vertrokken richting Gardiner, onze volgende overnachtingsplaats. Op deze plaats zullen we 2 nachten blijven. Gardiner ligt ten noorden van Yellowstone National Park. We kwamen vandaag via de west-ingang al een stukje door het park heen. We zijn onderweg een paar keer gestopt, eerst zagen we een mooi riviertje met een heleboel eekhoorns. Toen we weer een stukje verder gereden hadden, stonden er plots een stel auto’s stil en mensen op de weg met fotocamera’s……er was een grizzly beer te zien. We hebben hem goed kunnen zien, wat gaaf zeg, maar helaas geen goede foto kunnen schieten. De mensen waren een beetje te druk en de beer verdween al snel weer het bos in. Verder ontzettend veel mooie dingen gezien, je zou foto’s kunnen blijven schieten en kunnen blijven stoppen om te kijken, maar zoveel tijd hadden we nu niet. Ergens op ongeveer 3/4 van onze route richting het hotel, hebben we nog net een bizon kunnen ontwijken. Deze kwam plots vanuit het bos zo de weg over naar de wat uitgestrektere grasvlakte. Het ging echt zo ontzettend snel, we keken elkaar aan en hadden allebei zoiets van ‘zag je dat?’ Toen toch maar door richting het hotel, waar we gelukkig deze keer wel weer internet hebben, hoewel hij wel regelmatig weg valt.
Morgen gaan we het hele park verder bekijken en hopen we nog een hoop mooie dieren en mooie natuur te kunnen zien.
Laatst aangepast op vrijdag, 17 juli 2009 19:59

Reisdag naar Beaver met onverwachte tussenstop in Zion national park. PDF Afdrukken E-mail
dinsdag, 14 juli 2009 04:16
Rond 9 uur zaten we weer aan ons ontbijt bij Starbucks in Las Vegas. Half 10 reden we weg uit Las Vegas, geen straf om deze stad te moeten verlaten. Erwin ging eerst zorgen voor een volle tank benzine, want ook hier rijden ze niet op water. Ondertussen had Miranda in het boekje gekeken en gezien dat het national park Zion zo ongeveer, met een omweg van pakweg 60 mijl, op de route lag naar Beaver. Erwin leek het wel wat en zodoende hebben we een onverwacht bezoek gebracht aan het eerste national park. Wat was de route er naar toe adembenemend mooi, echt prachtig. Het werd steeds droger en roder. Eenmaal aangekomen bij het park zijn we naar binnen gereden en konden we met een shuttlebus de vallei in. De temperatuur daar was nog steeds zo rond de 45°C, maar door het verkoelende briesje dat door de vallei ging was het wel uit te houden. Onderweg wat stops gemaakt om foto’s te maken. Boven een wat uitgebreidere stop gemaakt, daar kon je naar het riviertje. Ook hebben we daar nog een eekhoorn gespot. Rond half 5 vertrokken naar Beaver (UT) onze tussenhalte voor Salt Lake City.