Home Reizen
Reisdag naar Seattle met omweg… PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Erwin
vrijdag, 24 juli 2009 22:03
Vlag van USA in bloemenLief blogje, het was me het nachtje weer wel. Hetzelfde ritueel als gisterennacht, maar nu met oorproppen in. Om 2 uur ’s nachts heb ik de receptie nog gebeld om te vragen of ze in de kamer wat zachter konden doen. Dat hielp niet veel. Later werd het iets rustiger en konden we nog iets van slaap pakken. Toen de wekker ging om 7:30 heb ik hem mooi nog een half uurtje verzet. Na even douchen en wakker worden hebben we bij Denny’s een ontbijtje gedeeld. Daarna even uitgecheckt en op weg naar Seattle. We lagen goed op schema, tot we bij de grens aankwamen. Daar was een gemiddelde wachttijdindicatie van 60 minuten aangegeven. Uit eindelijk viel dat mee, maar we werden natuurlijk wel weer helemaal ondervraagt: “Waar komen jullie vandaan? Waar gaan jullie heen? Waarom? Hoe lang? Wat doen jullie voor de kost?” We mochten gelukkig amerika gewoon weer in, wat op zich wel handig is als je auto daar ook ingeleverd moet worden en je een ticket vanaf San Fransisco hebt. We hadden gisteren besloten de saaie route over de snelweg te onderbreken en door Mount Baker National Forest te rijden. Dat is een stukje om, maar wel heel mooi. Wat ik niet had gezien, en TomTom ook niet, is dat de highway hier doorheen niet helemaal doorloopt. Ergens halverwege houdt het asvalt met de keurige strepen op en gaat het abrupt over in een gravelpad. Terwijl het stof achter ons opspatte, de auto omtoverde van een blauw naar  een grijsblauwe en wij genoten van de omgeving kwamen we langs een hele berg wild kampeerders. Dit leek mij wel de mooiste vorm van kamperen. Helaas de tent vergeten mee te nemen. Na enkele mijlen off-road begon het asfalt weer en kwamen langzaam maar zeker de elektra palen en normale huizen weer tevoorschijn.
Rond Seattle werd het iets drukker op de weg, maar we konden vrij goed door rijden. Om een uur of 6 waren we bij het hotel. Helaas waren alle rookvrije kamers volgeboekt, dus zitten we nu in een rokerskamer. We hebben alle ramen, de ventilator en de afzuigkap maar opengezet om de lucht wat te verbeteren. Omdat we nog een kortingsbon hadden voor de Michael’s zijn we die op gaan zoeken. Daarna nog een broodje subway op en nu ga ik slapen. Morgen gaan we downtown Seattle bezoeken.

Vancouver PDF Afdrukken E-mail
donderdag, 23 juli 2009 19:54
Lions Gate BridgeZo zeg wat een nacht hebben wij beleefd. Wij lagen er lekker bij tijds in, zo rond een uur of 10. Konden we er ook weer op tijd uit, uitgerust. Nou dat ging even iets anders. Onze naaste buren waren ontzettend hard aan het praten en aan het lachen,  maar dat stopte op een gegeven moment. Helaas ging het over in wild gehijg, geschreeuw en een piepend bed. Hmmmm nou ja, dat zal zo wel over zijn, dachten we. Helaas was dat verkeerd gedacht, het bleef maar doorgaan, echt zeker een uur aan een stuk……daarna werd alles nog eens even op een hard volume nabesproken. Echt niet normaal, tot na 2 uur hebben wij dus in die herrie gezeten. Vanmorgen eerst maar even een klacht in wezen dienen bij de receptie, bleek dat we ’s nachts gewoon kunnen bellen daar naar toe. Goed om te weten voor de volgende nacht.
Oke, iets later dan gepland gingen we vanmorgen op pad. Het weer was vandaag even wat anders dan dat we gewend waren. Er hingen hele lage wolken, bergen waren amper te zien en het was iets frisser, nog steeds wel zo’n 25 graden. Eerst even ontbijten, nou ja even. Het was echt een mega ontbijt: 2 geroosterde boterhammen, 2 gebakken eieren, 2 pannenkoeken en nog een koekje, havermout voor Erwin. Erg lekker, maar teveel om op te kunnen. Morgen bestellen we dan  ook maar 1 ontbijt voor ons tweetjes. Moet genoeg zijn.Wij bij de totempalen
Na het ontbijt zijn we Vancouver gaan verkennen. We zijn gestart in het Stanley Park bij het prospect point. Daar vandaan hadden we een mooi uitzicht op de lion’s gate bridge. De laaghangende wolken maakten het op zich wel heel mooi. In hetzelfde park zijn we de totempalen gaan bekijken. Dat zag er ook wel heel apart uit. We zijn onze tocht gaan vervolgen richting de lookout, een uitkijkpunt over de hele stad en het havengebied. Toen we geparkeerd stonden en bij het punt aankwamen bleek dat je 13 dollar per persoon daarvoor moest betalen. Dit hebben wij niet gedaan, omdat we dachten dat het uitzicht maar minimaal zou zijn met deze enorme bewolking. We hebben onze eigen citytour per auto gedaan door een grote winkelstraat. Wel leuk om te zien, maar geen behoefte om er doorheen te lopen. Er waren vrij weinig bekende winkels voor ons. Toen zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we besloten om nog een keer naar de Metrotown te gaan. Daar hebben we heerlijk rondgelopen, koffie gedronken en Miranda heeft er 2 spijkerbroeken gekocht. Jawel in lengtemaat 30 verkopen ze hier genoeg! Omgerekend heeft ze nu 2 broeken voor nog geen 45 euro. Nu zijn we inmiddels weer terug in het hotel, nadat we een lekker hapje gegeten hebben hier vlak naast. Deze keer wat sla, friet en een schnitzel, vrij normaal een keer!

Reis naar Vancouver PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Erwin
woensdag, 22 juli 2009 21:15
180km tot VancouverNadat we allebei vanmorgen op tijd wakker werden zijn we weer op pad gegaan. Eerst even langs de koffieshop voor een koffie en nog langs een supermarkt voor broodjes met Nutella en een croissantje. De weg richting Vancouver over de snelweg 5 ligt er netjes bij. De hele weg was net gerenoveerd en reedt heerlijk. Ergens halverwege hadden we een enorme afdaling waarbij ik amper gas hoefde te geven voor zeker een kwartier. Toen er volgens TomTom nog maar 20 kilometer te gaan was tot onze bestemming begon het gelazer. Langs de weg stond een bord met daarop iets over een afzetting ofzo. We hebben uiteindelijk dus fijn in de file gestaan. Toen we ingecheckt waren hebben we de weg gevraagd naar een wasserette. Daar hebben we even een groot gedeelte van onze kleren gewassen, omdat Miranda niet genoeg onderbroeken heeft voor vier weken. Ik ook niet trouwens. De kleren hangen nu her en der om mij heen te drogen in de hotelkamer. Tegen het einde van de middag zijn we op zoek gegaan naar de Metropolis at Metrotown. Dit is een gigantisch overdekt winkelcentrum met meer dan 450 winkels. Hier hebben we ook een keuze moeten maken voor iets te eten. Op de foodplaza waren op een paar honderd meter meer dan 20 verschillende soorten afhaalrestaurantjes gevestigd. Dan is het nog best moeilijk om iets te kiezen. Morgen gaan we de rest van Vancouver zo veel mogelijk proberen te bekijken…

Reisdag naar Kamloops PDF Afdrukken E-mail
dinsdag, 21 juli 2009 20:58
Privé zwembadVandaag een keer geen uitgebreid verhaal, want er is niet zoveel te vertellen over deze dag. We zijn vanmorgen eerst even goed wezen ontbijten in het hotel, dat mocht ook wel voor dat geld, haha. Vervolgens zijn we in de auto gestapt en richting Kamloops gaan rijden. Onderweg hebben we natuurlijk weer genoten van de prachtige uitzichten en hier en daar een hert. We gingen nog een uurtje terug in de tijd en om half 3 waren we dan bij het hotel. Tot onze grote verbazing zagen we daar een zwembad bij. Daar hebben we met zijn tweeën even goed gebruik van gemaakt, hebben we onze zwemkleding toch niet voor niets meegenomen. De tegels rond het zwembad waren echt heeel heet. Als we wat water over de rand spatten, hoorden je het gewoon sissen. We gooiden nog even een grotere plons op de tegels en daar zag je het gewoon bubbelen, net als je water aan het koken bent. Kun je nagaan! In de zon was het ook niet uit te houden, het was hier 40 graden vanmiddag, maar in de schaduw konden we het nog wel uithouden met een tijdschrift en een boek. Ook wel eens lekker zo’n luierdagje!
Net hebben we vast in het boekje van Canada en op internet bekeken wat we in Vancouver graag willen zien. Morgen rijden we daar naar toe, en hebben we niet zoveel tijd meer om dingen te bekijken, maar de volgende dag hebben we heel de dag om in Vancouver rond te lopen. Weer eens wat anders dan een national park!

National Parks Banff and Jasper PDF Afdrukken E-mail
maandag, 20 juli 2009 19:50
Vanmorgen weer om 7 eruit en deze keer helaas geen ontbijt bij ons huisje. Maar niks aan de hand, we zijn gewoon even naar een Starbucks gereden. Daar een heerlijk bakkie thee/koffie en een broodje en we konden er weer tegen aan. Vanaf de Starbucks zijn we richting Banff gereden over de Highway, daar zijn we van de snelweg af gegaan en we via een binnendoor weggetje naar Lake Louise gereden. Volgens het boekje zouden we op dit stukje weg een grote kans hebben om wat wild tegen te komen, maar we hebben vrij weinig gezien. Maar niet getreurd, want het uitzicht was grandioos. Wat een mooie bergen, met soms sneeuw op de toppen, hele groene bomen en nog veel mooier blauw water….kleurstof? Bij Johnston Canyon hebben we een stop gemaakt. Daar konden we een wandeling maken naar de watervallen. We hadden de keuze uit 2 wandelingen: de ene was 1,2 km en ging naar de lower falls, de andere was bijna 3 km en ging naar de upper falls. Het eerste stukje was voor beide wandelingen gelijk, dus zijn we eerst bij de lower falls gaan kijken. Dit was echt een gave wandeltocht, onderweg weer talloze eekhoorns gezien, zelfs een stel die rustig gingen poseren voor je. Heel mooi om te zien dat een aantal meters onder je het water als een razende de berg afstroomde. Bij het eindpunt van de lower falls hadden we een prachtig uitzicht op de waterval die daar naar beneden kwam storten, echt storten, je kon de spetters voelen! Maar we hadden nog niet genoeg gehad, dus besloten wij om het trappetje omhoog te nemen en door te wandelen naar de upper falls. De afstand tussen ons en het water werd alleen maar groter en indrukwekkender, daar wil je niet naar beneden vallen! Eenmaal boven hadden we het uitzicht op 2 watervallen die naar beneden kwamen kletteren. Echt prachtig! Uiteindelijk kwamen we na zo’n 2 uur weer beneden aan en hebben we daar eerst wat gedronken en een flinke sandwich naar binnen gewerkt. Toen reden we door richting Lake Louise en onderweg hebben we nog wat mooie stops gemaakt. Vlak na Lake Louise hebben we een stop gemaakt een stukje onder een gletsjer. Je kon via een paadje omhoog klimmen. Onderaan stond een bord met een melding dat dit niet voor mensen met hart- en ademhalingsklachten bedoeld was, maar dat hebben we gewoon genegeerd. Het kostte inderdaad wel even wat moeite, de lucht was echt heel ijl, maar eenmaal boven stonden we dus mooi onderaan de gletsjer. Langs het paadje omhoog stonden op verschillende plekken bordjes met een jaartal, wat aangaf dat de gletsjer toen tot daar kwam. Hij is echt al heel ver weggesmolten! Naar beneden ging trouwens een stuk makkelijker.Beer
Toen door richting Jasper, waar we op een gegeven moment nog de keuze hadden om de Highway te nemen of weer zo’n binnendoor weggetje. Wij besloten gewoon de Highway uit te rijden en met succes! Erwin zag opeens vanuit het niets een zwarte beer langs de kant van de weg wat snuffelen en eten. Helaas reed hij er op een iets te snel tempo voorbij, maar wij zouden wij niet zijn als we niet even gingen keren. En ja hoor hij stond er nog, lekker te eten en zo konden wij mooi even een plaatje schieten. Later nog een beer gezien, maar die zat te ver in de struiken, dus daar zijn we niet meer voor gestopt. Nog een stukje verder, stak Bambi met z’n moeder opeens de weg over en verdwenen samen in de struiken. Weer genoeg dieren gezien dus tijdens deze hele mooi dag in de National Parks.